چرا مطب چشم پزشکی دکتر واحدی؟

هدف ما با بهره گیری از دستگاه های مدرن در علم چشم پزشکی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی چشم در استان مازندران می باشد.

اهداف ما

معرفی مطب و ارائه اخبار پزشکی و بهترین مقالات تخصصی چشم پزشکی برای پزشکان و همچنین مقالات عمومی برای کاربران و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

پل ارتباطی
  • آدرس: مازندران، ساری، خیابان قارن، روبروی بانک رفاه، ساختمان شفا، طبقه اول
  • تلفن ثابت: 82 - 01133303681
  • ایمیل:info@abvahedi.com

تنبلی چشم یا آمبلیوپی

تنبلی چشم یا آمبلیوپی Amblyopia که در حدود 2_3٪ از افراد دیده می‌ شود، زمانی رخ می‌ دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد. این اختلال که معمولا در یک چشم دیده می‌ شود ،بدلیل اختلال دید بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی ، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم) انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم) و یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از عواملی نظیر آب مروارید، خونریزی شبکیه ،کدورت قرنیه و یا افتادگی پلک) تنبلی چشم رخ می‌ دهد.


تنبلی چشم یا آمبلیوپی

تنبلی چشم یا آمبلیوپی Amblyopia که در حدود 2_3٪ از افراد دیده می‌ شود، زمانی رخ می‌ دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد. این اختلال که معمولا در یک چشم دیده می‌ شود ،بدلیل اختلال دید بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی ، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم) انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم) و یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از عواملی نظیر آب مروارید، خونریزی شبکیه ،کدورت قرنیه و یا افتادگی پلک) تنبلی چشم رخ می‌ دهد. عدم وضوح تصویر در چشم بیمار و بهتر بودن تصویر ایجاد شده در چشم سالم سبب می‌ شود تا مغز بین دو تصویر، تصویر چشم سالم را برای دیدن انتخاب کند، و در واقع مسیر ارسال تصویر از چشم بیمار به مغز را مسدود می شود.

درمان تنبلی چشم یا آمبلیوپی:

اگر بیمار عیب انکساری داشته باشد، ممکن است فقط با عینک زدن تنبلی اصلاح  شود، ولی گاهی اوقات نیاز به بستن چشم سالم و فعال کردن چشم تنبل می باشد. مقدار بستن از چند ساعت تا یک روز کامل متفات است. اگر یک چشم تنبل باشد، عینک زدن به تنهایی باعث درمان نمی شود.
گاهی اوقات از قطره برای تار کردن چشم سالم استفاده می شود، تا کودک از چشم تنبل استفاده کند.
در مواردی که علل تنبلی استرابیسم می باشد، ابتدا تنبلی درمان و سپس استرابیسم جراحی می شود.
در مواردی مثل آب مروارید ، افتادگی پلک و سایر کدورت ها در مسیر بینایی ، ابتدا باید جراحی صورت گیرد.

telegram Twitter Facebook Google LinkedIn Email Pinterest Print

آخرین مقالات

با بهترین مقالات چشم پزشکی با ما همراه باشید...