چرا مطب چشم پزشکی دکتر واحدی؟

هدف ما با بهره گیری از دستگاه های مدرن در علم چشم پزشکی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی چشم در استان مازندران می باشد.

اهداف ما

معرفی مطب و ارائه اخبار پزشکی و بهترین مقالات تخصصی چشم پزشکی برای پزشکان و همچنین مقالات عمومی برای کاربران و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

پل ارتباطی
  • آدرس: مازندران، ساری، خیابان قارن، روبروی بانک رفاه، ساختمان شفا، طبقه اول
  • تلفن ثابت: 82 - 01133303681
  • ایمیل:info@abvahedi.com

آناتومی چشم و ساختمان اصلی آن

کار اصلی چشم آن است كه نورهایی را كه از خارج دریافت می كند طوری روی پرده شبكیه متمركز كند كه تصویر دقیقی از شیء مورد نظر روی پرده شبكیه ایجاد شود. شبكیه این تصاویر را به صورت پیام های عصبی به مغز ارسال می كند و این پیام ها در مغز تفسیر می شوند.


آناتومی چشم و ساختمان اصلی آن

ساختمان چشم انسان (آناتومی چشم)

كار اصلی چشم آن است كه نورهایی را كه از خارج دریافت می كند طوری روی پرده شبكیه متمركز كند كه تصویر دقیقی از شیء مورد نظر روی پرده شبكیه ایجاد شود. شبكیه این تصاویر را به صورت پیام های عصبی به مغز ارسال می كند و این پیام ها در مغز تفسیر می شوند. بنابراین برای واضح دیدن، قبل از هرچیز لازم است كه نور به طور دقیق روی پرده شبكیه متمركز شود. ساختمان چشم شبیه یك كره است. در قسمت جلوی این كره یك پنجره شفاف به نام قرنیه وجود دارد. نور از محیط خارج وارد قرنیه شده پس از عبور از مردمك به عدسی می رسد. عدسی نور را به صورت دقیق روی شبكیه متمركز می كند تا تصویر واضحی بر روی شبكیه ایجاد شود. 
برای آنكه اشیاء به صورت دقیق و واضح دیده شوند لازم است مسیری كه نور در چشم طی می كند شفاف باشد و قرنیه و عدسی نور را درست روی شبكیه متمركز كنند.

telegram Twitter Facebook Google LinkedIn Email Pinterest Print

آخرین مقالات

با بهترین مقالات چشم پزشکی با ما همراه باشید...