چرا مطب چشم پزشکی دکتر واحدی؟

هدف ما با بهره گیری از دستگاه های مدرن در علم چشم پزشکی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی چشم در استان مازندران می باشد.

اهداف ما

معرفی مطب و ارائه اخبار پزشکی و بهترین مقالات تخصصی چشم پزشکی برای پزشکان و همچنین مقالات عمومی برای کاربران و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

پل ارتباطی
  • آدرس: مازندران، ساری، خیابان قارن، روبروی بانک رفاه، ساختمان شفا، طبقه اول
  • تلفن ثابت: 82 - 01133303681
  • ایمیل:info@abvahedi.com

مشکلات چشم ناشی از کار با رایانه

۵۰ تا ۹۰ درصد از کاربران دائمی رایانه (کودکان و نوجوانان علاقمند به بازی های رایانه یا کارمندان اداره ها و شرکت های بزرگ و...) مشکلات چشمی را تجربه می کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید...


مشکلات چشم ناشی از کار با رایانه

۵۰ تا ۹۰ درصد از کاربران دائمی رایانه (کودکان و نوجوانان علاقمند به بازی های رایانه یا کارمندان اداره ها و شرکت های بزرگ و...) مشکلات چشمی را تجربه می کنند. این اختلال "نشانگان بینایی رایانه" نام دارد. مبتلایان به این نشانگان، دچار نشانه هایی از قبیل تاری دید، سوزش، قرمزی، خشکی چشم، دوبینی و سردرد می شوند. کار با رایانه به تمرکز و استفاده زیاد از چشم ها نیاز دارد و فرد ناچار است ساعت ها در یک وضعیت ثابت قرار گیرد و برای بهتر دیدن، مدام چشم ها را به این سو و آن سو حرکت دهد. همچنین صفحه نمایشگر رایانه نوری دارد که مستقیم به چشم برخورد می کند و می تواند آزار دهنده باشد. اگر علایم برطرف نشوند، ممکن است باعث کاهش کیفیت کار یا زندگی شود.
وقتی از رایانه استفاده می کنید؛ سعی کنید نور اتاق را تنظیم کنید چون نور زیاد مانع از دیدن درست صفحه نمایشگر می شود و واضح نبودن تصویر باعث خستگی چشم ها خواهد شد. صفحات رایانه به سرعت عوض می شوند و برای دیدن جزییات باید مدام هرازگاه به چشم هایتان استراحت بدهید. بهتر است در خواندن و مشاهده صفحه ها کمی درنگ کنید. هر ۲۰ دقیقه یکبار چشم ها را از روی صفحه نمایشگر بردارید و حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به جای دیگری نگاه کنید.
سی وی اس مجموعه ای از علائم چشمی و بینایی است که بر اثر کار با رایانه ایجاد می شوند. تقریبا ۷۵ درصد از کسانی که زیاد با رایانه کار می کنند گرفتار این علائم هستند. مهمترین علائم عبارت است از خستگی چشم، خشکی چشم، اشک ریزش و تاری دید و همچنین ممکن است سبب سردرد، درد در گردن، شانه ها و پشت نیز بشود. میز رایانه تان را طوری تنظیم کنید که فاصله چشم های شما تا صفحه نمایشگر حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. اگر نمایشگر نور خیره کننده ای دارد، حتما نور آن را تنظیم کنید. هر سال به متخصص چشم مراجعه کنید تا از سالم بودن چشم هایتان مطمئن شوید و در صورت لزوم برایتان عینک تجویز شود.

مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با رایانه

یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با رایانه کاهش میزان پلک زدن است. به طوری که افراد هنگام کار با رایانه تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می زنند. این مسئله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع تر تبخیر شود. درحالیکه پلک زدن باعث می شود اشک ترشح شده به وسیله غدد اشکی به لایه خارجی چشم پخش شود و سطح آن را مرطوب نگه دارد و این مسئله مانع خشکی چشم ها می شود. در مواقعی که خشکی چشم شدید باشد، باید از قطره های استریل چشمی برای مرطوب کردن آن استفاده کنید.

telegram Twitter Facebook Google LinkedIn Email Pinterest Print

آخرین مقالات

با بهترین مقالات چشم پزشکی با ما همراه باشید...